Teaterforestillinger

Teaterplay logo

Teaterafdelingen producerer professionelle teaterforestilllinger for voksne. 1-3 egenproduktioner om året, samt så mange gæstespil som muligt. Vores produktioner er karakteriseret ved at behandle højaktuelle, menneskelige og ofte tabubelagte emner, være enten nyskrevne eller nyoversatte, og udfordre de klassiske teatergenrer og metoder.

Sæson 2017-18:

Alle de gode ting

Den sjoveste forestilling du nogensinde kommer til at se - om depression
September/oktober 2017

Læs mere Køb billet

Suitcase Stories

En musikalsk teaterforestilling om to skæve ensomheder der mødes på et hotel

November/december 2017

Læs mere Køb billet

Den Komiske Tragedie

Anmelderrost gæstespil med Mette Rønne

November 2017

Læs mere Køb billet

Mig og min Udlænding

At forelske sig er normalt en privat sag. Men ikke hvis man er kæreste med en udlænding!
April/maj 2018

Læs mere

Lidt mere om Teateret

Teater Play har siden starten i 2004 produceret 1-3 egenproduktioner om året, og huset talrige gæstespil.


EGENPRODUKTIONERNE: De største succeser vi har haft med egne teaterforestillinger har været de selvskrevne "Str. 42" (2007), "Stodder" (2009), "Stodder 2.0 (2011) og "Superwoman" (2014). De var alle i genren Comedy-dramaer med en god blanding af nutidige emner i historie og dialog, samfundskritiske standup/ foredragsindslag, koreografi, sang, og metalag med lige blanding af tragedie og komedie. Men vi har også opsat mere klassiske manuskripter gennem tiden, f.eks. "Min Fede Veninde" (2012) og "Godnat, Mor" (2016).


Egenproduktioner og gæstespil fungerer perfekt sideløbende med hinanden, og der er godt fyldt på scenen året rundt.
Vi er meget bevidste om vigtigheden af, at folk har en god oplevelse, hver gang de besøger teatret. Vores erfaring siger os, at vores publikum synes det er spændende og tiltrængt at komme hen et sted og se de nye ansigter på en intimscene, hvor talent, eller mangel på samme, ikke kan gemmes bag store kulisser og 3D-animationer.
Og trods den trange økonomi går vi ikke på kompromis med kvaliteten af det sceniske materiale, og de udøvende kunstnere vi giver sceneplads til.